Feb 6, 2010

Cinta Yang Agung

Allah SWT berfirman:

"Sesiapa yang memusuhi waliKu, maka seolah-olah dia sudah berani mengisytiharkan perang denganKu.
Tidaklah seorang hambaKu bertaqarrub (mendekatkan diri) kepadaKu dengan sesuatu yang paling Aku cintai selain daripada kewajipan-kewajipan yang telah Aku wajibkan kepadanya, dan hambaKu itu sentiasa mendekatkan diri kepadaKu dengan ibadah-ibadah sunnah, sehingga aku mencintainya. Apabila Aku sudah mencintainya, maka Aku akan menjadi pendengarannya yang ia mendengar dengannya. Aku menjadi penglihatan yang ia melihat dengannya. Aku menjadi tangannya yang ia memukul dengannya dan menjadi kakinya yang ia berjalan dengannya. Apabila ia meminta kepadaKu, nescaya Aku akan mengabulkannya dan apabila ia memohon perlindungan kepadaKu, nescaya Aku akan melindunginya."

(Hadith Qudsi-Al Bukhari, no.6502)

1 comment:

Anonymous said...

Tak ada yang lain
selain diriMu
yang selalu ku sembah
Ku sebut namaMu
di setiap detak jantung ku
Ku sebut namaMu
Ku sebut namaMu..

Post a Comment