May 14, 2010

The Reason Behind "Sepi Tanpa Berita"

Assalamualaikum wbt

Cuba kira sekarang pakai apa-apa jenis method pun..dah berapa lama Nurul Damia ni tak update blog?
lama...almost 2 month!

Soalan nye mudah...ada orang tanya
"damia, kenapa tak update blog?"
"ko sibuk sangat ke?"
"buat ape cuti?"
"lama tak nampak ko?"

Nak jawab ape Damia...cepat fikir!
gelak dulu, HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
mmmm jawapan nye mudah, ringkas and padat

Hilang idea!

bukan tak ada masa, tapi banyak masa, banyak lagi tanggungjawab..sibuk memang sibuk tapi still ada ruang untuk update blog sebenarnya..but bila kita hilang idea, then that is the reason why blog ini dull without latest news and stories yang dapat dikongsi bersama manusia sekalian alam..

Apa yang membuatkan Nurul Damia muncul semula?

muncul balik dalam blog tak macam kemunculan artis dalam dunia hiburan...artis bila muncul balik, akan ada special teaser comeback! but bila orang biasa macam saya nak muncul semula..jangan perasan la ada teaser kan..kalo nak buat sendiri! takda teaser tapi ada reason..

Kenapa Damia?

ada satu hari saya terdengar orang berborak..bla..bla..bla..bla.. sehingga la ke satu point si polan A bagi nasihat pada si polan B..nasihat A ringkas..memang ringkas sampai saya yang mencuri dengar pun terfikir-fikir sampai ke rumah.

"dakwah tak ada penghujung !"

ringkas kan nasihat si polan A, dan dari situ saya sedar akan penting nya memberi nasihat..dan yang paling penting spread the words of Islam di mana-mana sahaja menggunakan apa jua jenis medium selagi kita mampu.

ada kelebihan menggunakan internet,then jom kita maksimum kan penggunaan nye bukan sahaja dgn visiting website-website tak berilmu, tapi lawat juga website yg dapat menambah ilmu di dada dan kepala, then lets share with the others..simple method yang semua orang boleh fikir tapi kadang-kadang tak tercapai di akal.

bak kata ustaz Hasrizal
"hidup untuk memberi"

sekian
selamat beramal =)

3 comments:

daiaziz said...

em...lame tak dengar kabo..=p

Unknown said...

tu la...
alhamdulillah aku sihat

Anonymous said...

sng jer jwpnnya..malas nak update blog..xpn,bkan ader ape2 pun dlm blog aku tu..hahaha3..

Post a Comment